Sfaturi practice înrolare și utilizare aplicație informatică AFM

Publicat la data de 19 Mai 2020
Sfaturi practice depunere declarații AFM

Începând cu luna iulie 2020 declarațiile către Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) vor putea fi depuse exclusiv online, prin intermediul aplicației informatice pentru utilizarea serviciului "Depunere declarații on-line". Pe pagina principală a aplicației veți regăsi:

  • O descriere a principalelor funcționalități și avantaje ale aplicației, precum și permisiuni de utilizare pe tip de cont de acces
  • Un ghid detaliat de înrolare, utilizare, prezentare module ale aplicației (“Ghid utilizare”)
  • Un document cu întrebări frecvente ale contribuabililor și răspunsuri (“FAQ”)
  • Opțiunea de verificare recipisă (“Verifică recipisa”)
  • Două variante de acces în cont, în funcție de tip utilizator (“Intră în cont – certificat digital” și “Intră în cont – utilizator/parolă”)
  • Prima etapă care trebuie parcursă pentru înrolarea în aplicație (“Nu ai cont?”)

Accesând opțiunea “Nu ai cont?” se va deschide meniul de mai jos în care:

  1. Se completează datele de identificare ale contribuabilului
  2. Se completează datele de identificare ale deținătorului de semnătură electronică
        a) În cazul în care acesta este reprezentantul legal, se va atașa în sub-meniul “Încarcă document notarial” un certificat constatator de la Registrul Comerțului din care să reiasă calitatea de reprezentant al deținătorului de semnătură electronică

        b) În cazul în care acesta este împuternicit, se va atașa în sub-meniul “Încarcă document notarial” o procură notarială în care se menționează în mod specific acordarea dreptului de a depune declarații în aplicația AFM

  3. Se descarcă documentul generat (“Descarcă cerere – document semnat electronic”)
  4. Se semnează documentul cu semnătura electronică calificată
  5. Se încarcă documentul semnat electronic (“Încarcă cerere de înrolare semnată electronic”)
  6. Cererea este depusă și se va urmări adresa de mail indicată pentru confirmarea înregistrării din partea autorității (e-mail de la sistemetax@afm.ro)
Model declarație AFM online

 

Câteva aspecte foarte importante referitoare la procesul de înrolare și la utilizarea aplicației:

  • În cazul desemnării unui împuternicit, nu se poate folosi o procură generală sau cea utilizată pentru contabili pentru declarațiile ANAF – pe procură se va specifica dreptul de depunere a declarațiilor AFM în aplicația dedicată
  • Procura notarială se va transmite în original către AFM
  • Aplicația este disponibilă 24/7
  • Pentru depunerea declarațiilor este obligatorie înrolarea în aplicație a unei persoane autorizate (deținător al unei semnături electronice calificate)
  • Anumiți contabili vor fi reticenți să semneze declarațiile AFM cu semnătură electronică calificată și să își asume date asupra cărora nu au control 
  • Ulterior înrolării cu semnătura electronică, se poate depune o cerere de deschidere cont acces de tip utilizator/parola (Anexa 1 la Ordinul 572/2019)
  • Utilizatorii autentificați în sistem folosind conturi utilizator/parolă au permisiuni restrânse (nu vor putea depune declarații) dar un astfel de cont este util pentru verificarea declarațiilor înainte de depunere de pe alt computer față de cel cu semnătura electronică instalată
  • Odată parcurs procesul de înrolare și primit e-mailul de confirmare din partea AFM, se poate accesa contul din pagina principală a aplicației (“Intră în cont – certificat digital”), iar intefața este asemănătoare aplicației vechi

Dacă doriți să externalizați procesul de depunere a declarațiilor AFM unor profesioniști cu experiență în domeniu, vă vom fi alături în fiecare pas al înregistrării și lunar prin pregătirea declarației în conformitate cu cerințele legale aplicabile și depunerea lor cu semnătura electronică calificată.

Astfel vă putem ajuta să evitați plata unor sume considerabile către AFM pentru declararea incorectă sau incompletă a obligațiilor și să optimizați costurile prin identificarea celor mai bune soluții de a gestiona responsabilitatea extinsă a producătorului.

Contactați-ne cu o solicitare de ofertă sau aplicați pentru o analiză gratuită a obligațiilor la Fondul pentru mediu!

Vă invităm să vă abonati la buletinul nostru informativ (click pe butonul de mai jos) pentru a fi în permanență la curent cu cele mai recente modificări legislative și pentru a evita neconformătăți cu potențial impact negativ asupra companiei dumneavoastră.

Adresa dumneavoastră de email.
Specificând numele companiei și județul puteți primi mesaje mai relevante afacerii dvs.

Alte articole interesante